Výlet do Berlína

Ahoj,
čtvrteční státní svátek přímo vybízel k prodlouženému víkendu a jelikož jsem už dost dlouho chtěla navštívit Berlín, vyjeli jsme právě tam. Původně plánované 4 dny ale nevyšly, tak jsme si do Berlína zajeli spíš tak na skok, na dva dny. Bála jsem se, že se svou německou slovní zásobou začínající i končící slovem "Danke", bych se ztratila hned na prvním rohu, ale na rozdíl třeba od Francie, tady mluvila většina lidí anglicky bez problémů. Cesta autem trvala přibližně 4 hodiny, což (s dobrým playlistem) není kdovíjak dlouhá cesta.



Abych tedy přestoupila k highlightum výletu:

První den jsme zvolili tak trochu pasivní program a to procházku po Kurfürstendamm, ulicí plnou těch nejluxusnějších, ale i běžně dostupných obchodů. Kdyby bylo po mém, dokázala bych si bez téhle části výlet představit, ale kompromis je kompromis... 😁Na druhou stranu jsem se ale zamilovala do obchodu Urban outfitters (to, že jsem si nakonec odnesla "jen" knížku, je vedlejší).  Na stejné ulici jsme objevili také úžasnou kavárnu What do you fancy love?, při pohledu na přeplněnou terasu mi došlo, že má "objevitelů" mnohem víc, ale to jí na kráse neubralo. 
A když už jsem se opět rozepsala o kavárnách, musím zmínit i tu druhou, kterou jsem navštívila. Nacházela se jen kousek od Braniborské brány a jmenovala se Steel vintage bike a kromě dost cool interiéru měla i strašně milou obsluhu. 




Vlastně celý výlet mám dost spjatý s koly, protože druhý den jsme se rozhodli na obhlídku města využít městská kola, která si můžete za poplatek vypůjčit po celém městě/centru města. Ceny se pohybují různě, naše stálo 7/6hod (nebo 10/den) + 5 příplatek, pokud kolo chcete vrátit na jiném místě než jste si ho půjčili. Zámek kol, platba, mapa stojanů, vrácení atd funguje přes mobil, takže internet je podmínkou.
Díky kolům jsme toho za necelé dva dny stihli poměrně dost... Asi první, co se člověku vybaví, když se řekne "Berlín" je Braniborská brána, ale kdybych od tohohle místa něco extra očekávala, byla bych zklamaná. Stavba obklopena davy turistů mě příliš nezaujala, ale je to rozhodně jeden ze symbolů Berlína, které je při jeho návštěvě téměř povinnost vidět.
Dalším velmi navštěvovaným místem je Říšský sněm. Vstup do jeho kupole je zdarma, ale je nutné se předem rezervovat. My v kupoli nebyly, ale ležet v parku, nechat na sebe dopadat sluneční paprsky a poslouchat hudbu mi ke štěstí naprosto stačilo. Takže park před Říšským sněmem má za mě 10/10.


Největším parkem ve městě je
Tiersgarten, kterou jsem bohužel prošla jen tak ve spěchu, ale musím říct, že je to naprostá oáza klidu vprostřed metropole a příště se tam určitě musím vrátit! 

Když se vydáme víc směrem k řece Sprévě, dojdeme na Muzejní ostrov, na kterém se nachází Bode museum, Pergamon museum, Nové museum a Stará národní galerie. My kvůli časovému presu ani jedno muzeum nenavštívili, ale i procházka kolem stojí za to. A hned vedle muzejního ostrovu uvídíš nádhernou barokní stavbu- Berlínský dóm




Podél řeky se dostaneš k Berlínské zdi (přesně teda East side gallery). Nejznámější kresba, polibek dvou komunistických politiků, byla samozřejmě obklopena turisty, ale jinak žádné velké davy. Zeď byla o hodně delší než jsem myslela, že je a určitě stojí za návštěvu. Hned vedle stojí most Oberbaumbrücke, který je pokládán za nejhezčí most Berlína. A za zdí, podél řeky Sprévy najdete takovou menší "Náplavku" (jak, jsme tomu místu začali říkat).





A na závěr takový kratší shrnutí: 

  • Měli jsme obrovský štěstí na počasí, protože takové babí léto je opravdu na výlet ideální, takže to mělo určitě velký vliv na moje dojmy z Berlína. 
  • Nikdy jsem architektuře moc nerozuměla, ale i člověka jako jsem já ty budovy a stavby města nadchly. 
  • bez internetu v mobilu to prostě nejde 
  • 2 dny byly opravdu málo, doporučila bych minimálně tři. Aspoň už teď ale vím, že se do Berlína vrátím. 
  • Příště určitě chci strávit více času v Tiersgarten, navštívit více galerií a více kavárniček <3 


All the love, Vanes 

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top